آموزش تجارت الکترونیک - هشتگ چیست و چگونه از هشتگ استفاده کنیم؟
 
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

Instagram
   

مشاوره ، طراحی و اجرای مدل تجارت الکترونیکی کسب کار شرکت ها توسط تاجر الکترونیک

هشتگ چیست و چگونه از هشتگ استفاده کنیم؟
5 فروردین 94 ساعت 20:51 | | حسین زینی وند | ( نظرات )
در مورد هشتگ # تا کنون مطالب بسیاری در فضای شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف مقالات متعددی خوانده ایم بسیاری از آنها ترجمه متون و منابع مختلف و برخی نیز توسط افراد خبره به استناد تجارب موفق منعکس شده اند . در اینجا سعی داریم تلفیقی علمی و عملی از این بحث برای شما عزیزان علاقه مند به کسب و کار انلاین و راهکار های توسعه آن ارائه کنم .  همانطور که می دانیم تجارت و کسب کار دنیای امروز در حال تخصصی شدن هست و بکارگیری همین الزامات و موارد ریزه کاری به نظر بسیار ساده در واقع فوت کوزه گری و وجه تمایز مجموعه های متخصص و پویا با مجموعه های غیر تخصصی و سنتی گردیده است.  هر چه از این موارد در ساختار بازاریابی و فروش شرکت و کسب و کار خود استفاده نکنیم باعث عقب افتادن و فربگی شرکت و کسب و کار ما شده و باعث از قافله  جای ماندن ما از تغییرات بنیادی دنیایی تجارت امروز  می گردد لازم به توضیح است  قبل از پرداختن به مطلب مهم هشتگ لازم می دانم توضیحاتی هر چند اجمالی اما با دید و نظر تخصصی در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی و کاربرد آن اشاره  نمایم . 



مدیران و همچنین نیروهای متخصص و کار امد و تحصیلکرده جامعه ایرانی با این به این باور برسند که استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی و مولتی چنل ها یکی از ابزار بزرگ در تجارت دنیای امروز  و سرنوشت ساز می باشد .مدل بازاریابی شبکه های  اجتماعی MCM  یا به اصطلاح Multi Channel Marketing  توسط توسط تمام شرکت ها و بانکهای بزرگ و مطرح دنیا و حتی شخصیت های سیاسی مطرح جهان در  تعاملات و منازعات سیاسی و اجتماعی و ... به کار می رود . پس استفاده از امکانات و ساختار شبکه های اجتماعی نه سرگرمی است و نه ابزاری برای تفریح و شوخی است و یک ابزار بسیار پرکاربرد  در دسترسی به اهداف  اقتصادی و تجاری و فرهنگی و .... بنگاه های های مختلف اقتصادی و کسب و کارها و حتی فعالان  اجتماعی و فرهنگی و سیاسی روز دنیا است . 


 
ساخت و راه اندازی شبکه های اجتماعی مطرح که تحت تاثیر شدید هشتگ ها می باشند بر اساس معماری اطلاعات و مهندسی دانش به منظور طبقه بندی و اینفوگرافی دقیق مبتنی بر اصول علمی طبقه بندی اطلاعات صورت  گرفته است و گردانندگان این شبکه ها صرفه نظر از منافع مخاطبین با استفاده از همین بازخورد اطلاعاتی که از این شبکه ها بدست می اورند برنامه ریزی جدید برای پویایی سیستم خود و یا تغییر استراتژی  و یا پیاده سازی مدل های جدید بیزنسی می نمایند . در این میان از مولتی چنل ها در حال حاضر که پرطرفدار روز دنیا می باشد و به عبارتی نوشتاری و تصویری عکس و فیلم می باشد و در واقع خصوصیات تولید محتوایی نسبتا کمپلکس و جامعی دارند را می توان Instagram اینستاگرام   را به واسطه محبوبیت و کاربر محور بودن نام برد .



نیروهای متخصص و کار امد و تحصیلکرده جامعه ایرانی با این به این باور برسند که استفاده از شبکه های اجتماعی و مولتی چنل ها یکی از ابزار بزرگ در تجارت  دنیای امروز  و سرنوشت ساز می باشد . مدل  بازاریابی شبکه های اجتماعی MCM  توسط مولتی چنل ها یا به اصلاح Multi Channel Marketing  توسط تمام شرکت ها و بانکهای بزرگ و مطرح دنیا و حتی شخصیت های سیاسی به کار می رود .



استفاده از هشتگ در تویتر و فیس بوک هم کاربرد خاص و کارایی لازم خود را دارد اما به نظر اینجانب به واسطه انتقال مطالب اینستاگرام  به فیس بوک و تویتر ، جی پلاس و .... برخی دیگر شبکه های اجتماعی این قابلیت را معنی دیگر داده و جهان شمول تر می باشد  . 

هشتگ Hashtags در واقع ایجاد و ساخت یک لینک به صورت ایجاد تگ با هدف طبقه بندی مشخص  و جای گرفتن عکس در طبقه های مرتبط با مخاطبین عکس یا فیلم  و توضیحات مرتبط با آن می باشد . اگر ما در شبکه های اجتماعی با هدف یافتن مخاطب و افزایش مشتری در حال فعالیت هستیم حتما" و حتما" باید موارد ذیل را در مورد هشتگ گذاری  اجرا و رعایت کنیم تا براحتی در دسترس جامعه مخاطب و  از همه مهمتر در کنار رقبای خودمان باشیم .  با توجه به اصل استراتژی رقابتی Competitive Strategy در جهت پایش مستمر اطلاعات رقبای و داده کاوی و  تبدیل بی درنگ داده ها و اطلاعات تجاری مشتریان و رقبا به دانش راهبردی و استراتژی کاری از اصلی ترین برنامه و رئوس کاری ما در انلاین مارکت و کسب و کار تجارت الکترونیکی می باشد . و اما موارد که باید در این مورد رعایت کنیم . 

همانطور که عرض کردم هشتگ گذاری در واقع ایجاد نوعی لینک از طریق برنامه تعریف شده در شبکه های اجتماعی است ، که برای متن یا عکس و فیلم با قرار دادن علامت شارپ # بدون فاصله در طبقه مخاطب خاص قرار گیرد  که به ترتیب در سطر ذیل توضیح داده می شود 


1-حتما در مورد کالا و یا خدمات خود اگر قصد بارگذاری عکس را داریم عکس ما باید معرف کالا و خدمات و موضوع اصلی فعالیت برای  جامعه مخاطب ما باشد و فقط معرف برند ما نباشد مثلا اگر گوشی موبایل سامسونگ می باشد و این گوشی ورزشی می باشد حتما مشخصه آن در عکس با نام برند وجود داشته باشد  مضاف بر اینکه حتما ردی از ما و خدمات وابسطه در عکس باشد و به این صوزت که اگر ما قصد معرفی گوشی موبایل به جامعه مخاطب خود داریم حتما اسم برند و مشخصات تجاری یا اثری از نام ما در محتوای عکس باشد در عکس ذیل که یک گوشی موبایل می باشد مخاطب به دنبال جذب مشتریان برای محصولات سامسونگ می باشد و در هنگام هشتگ گذاری مخاطبان مختلف را سعی کنیم جذب کنیم مثلا گوشی ورزشی سامسونگ . 

#گوشی #موبایل #ورزش #تایمتر #پیست_اسکی #ضد_آب #شنا #استخر #مکان_نما #کوهستان #کوهنورد #درکه #دماوند #صعود #شیرجه #سامسونگ #گوگل_ارت #دوربین #مگا_پیکسل 



2-برای هشتگ گذاری کلمات دو سیلابی با فاصله یا اسپیس حتما باید از خط ممتد پایینی یا آندرلاین استفاده کنیم  مثلا اگر می خواهیم تجارت الکترونیک را هشتگ گذاری کنیم اولا به روش متداول نوشتن آن با رویکرد User Experience  تجربه کاربری UX که در مباحث بعدی در این مورد و اهمیت آن مفصلا توضیح خواهم داد توجه نمایم و اینگونه هشتگ گذاری کنم  #تجارت_الکترونیک 

3-قبل از هشتگ گذاری هشتگ محصولات سایر رقبای تجاری را ببینیم و ارزیابی کنیم و از آنها استفاده کنیم فقط توجه داشته باشیم از اسامی و القاب تجاری آنها تحت هیچ شرایطی استفاده یا به عبارتی سوء استفاده نکنیم این موضوع دو جنبه منفی دارد اول نقض اخلاق درست کاری و ایجاد فضای رقابتی ناسالم دوم بی اعتماد و بی اعتباری ما در بازار رقابت نسبت به ارزیابی مخاطبین چون مخاطبین ما افرادی هستند که همه ارکان کاری و فعالیت ما را ارزیابی می کنند و تعیین کننده سرنوشت تجاری ما هستند مضاف بر اینکه قابلیت گزارش تخلفات توسط سایت های شبکه های اجتماعی در این موارد بعضا" پیشبینی گردیده است . 

4-اگر تجارت ما بین المللی می باشد و زبان مخاطبین ما در جستجوی کلمات و عکس ها متفاوت است و متن عکس یا فیلم ما فارغ از زبان خاص از نظر محتوا مشترک می باشد برای از بین بردن جغرافیا به چند زبان هشتگ گذاری کنیم مثلا اگر در معرفی یک جاذبه گردشگری قصد جذب توریست از مناطق مختلف داریم فرض یک تور تاریخی برای معرفی یک قلعه تاریخی  قبل از هشتگ گذاری به وسیله گوگل ترندس محبوبیت  و کشش کلمات را ارزیابی کنیم بعد با توجه به رفتار جستجو  هر منطقه تگ گذاری و هشتگ گذاری کنیم به فرض مثال اگر من قصد جذب تور برای قلعه رودخان فومن را دارم و از ترندس برای فصول سفر کشش های تقاضا را برای اینگونه تورها ارزیابی کرده و متوجه شدم از کشورهای کویت ، روسیه ، استرالیا و اتریش تقاضا برای اینگونه منظر و طبیعت ها می باشد باید تک گذاری من به محبوبترین کلمات مورد جستجو هر منطقه و به زبان های همان منطقه باشد  مثلا در عکس ذیل به سه  زبان انگلیسی و روشی و اتریشی تک گذاری  نمودیم . منتهی مراتب قانون توضیحات و مشخصات ما در متن عکس باید رعایت شود به گونه ای که خود موضوع اصلی تصویر عکس از بین نرود . این نکته مهم را حتما و حتما توجه داشته باشید . انتخاب هر هشتگ باید بر اساس تحقیق درست مطلوبیت هر کلمه در منطقه تعیین شود . هشتگ ها نباید ترجمه کتابی باشند باید بر اساس محبوبیت بر اساس شناخت زبان محاوره هر منطقه به صورت ساده  و کوتاه  تعیین شوند و نهایت تا دو سیلاب و از هشتگ های چند سیلابی خوداری کنیم  .

در این مورد از گوکل ترندس و همچنین با تغییر پسوند گوگل متناسب با همان کشور کمک بگیریم مثلا برای روس www.google.ru  اینگونه آدرس را نوشته و جستجو کنیم تا از نظر ساختار علوم رفتاری جستجوی کلمات هر منطقه به داده مطلوب دسترسی پیدا کنیم . 

زمان و ساعت روز و شب بارگذاری عکس و مطلب را مد نظر داشته باشیم که عکس ما با ساعت فعالیت کاربران باید تگ گذاشته شود تا  در زمان استفاده آنها در سطر طبقات بالای شبکه های اجتماعی هشتگ شده باشند و در همان ساعات برای دیده شدن در دسترس باشند رعایت این مهم موضوع مکان و زمان را شامل می شود و اثر بخشی اصلی را ایجاد می کند .




نحوه هشتک گذاری به زبان های مختلف
 

5-انتخاب دقیق هشتگ ها و یا کلمات محبوب و کلیدی برای هشتگ گذاری در واقع هدف گذاری دقیق ما برای جذب مخاطب ما می باشد اما فراموش نکنیم که هشتگ های ما باید مرتبط و مربوط با موضوع عکس ما و کالا و خدمات ما باشند در غیر اینصورت اعتماد فی مابین ما و مخاطبین ما از بین می رود و تعداد دنبال کنندگان ما نتیجه معکوس می دهد در هر عکس ما باید بتوانیم ارتباط حسی بصری توام با حس عاطفی و روانی از طریق بصری با مخاطب برقرار کنیم زیرا که مخاطبین ما دنبال مواردی که برایشان جالب و حائز اهمیت است می باشند و به این قانون خواسته عقیده و عقده مشتری باید احترام بگذاریم . 

در ارسال هر عکس با توجه به اینکه ما باید اگاهی از هشتگ های رقبا داشته باشیم این موضوع در اینستاگرام خیلی مهم است که مرتب باید با توجه به حجم عکس بار گذاری شده در هر هشتگ مرتب باید ما تولید محتوای تصویری داشته باشیم که با توجه به زمان و مساحت هر عکس در سطر بالا و معرض دید مخاطبان باشیم ضمن اینکه ادرس هر عکس بتواند مخاطبین ما را به صفحات ورود همان مخاطب هدایت کند که توضیح و تفسیر این مورد از حوصله این بخش خارج است و انشاله در مقالات بعدی به اهمیت صفحات فرود وب سایت و چگونگی ساخت آن یا اصطلاحا Landing Page Creator  می پردازیم . 

در دنیای تجارت امروز هر هیچ چیز سخت نمی باشد ولی واقعیت این است همین موارد مصداق فوت کوزه گری هستند که عدم بکارگیری آن یقینا کار درست انجام نمی گیرد و مصداق فلانی کار درست است کسی است که تمام این مراحل را با علم و تجربه اجرا نماید . 

بسیار خوشحال می شوم که بتوانم از طریق شماره تلفن و راه های ارتباطی ذیل پاسخگوی شما عزیزان  در راه اندازی و توسعه کسب و کار شما از طریق تجارت الکترونیکی باشم . با احترام 



حسین زینی وند

 مبدع و  مجری کارگاه های عملی  تاجر الکترونیک در کشور

 مجری  راه اندازی سیستم تجارت الکترونیکی شرکت ها و مشاغل 


تلفن  :  88720880 

  09121870651


جهت آشنایی بیشتر با مباحث تاجر الکترونیک لطفا روی لینک زیر کلیک کنید 






:: مرتبط با: آموزش ابزار های گوگل و سایر , آموزش تجارت الکترونیک ,
:: برچسب‌ها: چگونه از هشتک استفاده کنیم , ایناستگرام چیست ؟ , بازار یابی شبکه های اجتماعی چیست ؟ , تاجر الکترونیک , آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی , حسین زینی وند , هشتگ چیست ؟ ,
:: لینک های مرتبط: سایت تاجر الکترونیک ,