آموزش تجارت الکترونیک - اکونومیست ارزش دیجی‌کالا را 150 میلیون دلار برآورد نمود
 
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

Instagram
   

مشاوره ، طراحی و اجرای مدل تجارت الکترونیکی کسب کار شرکت ها توسط تاجر الکترونیک

 اکونومیست در مقاله‌ای بر اساس گزارش ورد استارت‌آپ، ارزش دیجی‌کالا را 150 میلیون دلار برآورد کرده بود. در مورد حواشی این خبر توضیحاتی از زبان صاحب دیجی کالا ، در گزارش اکونومیست با‌ ارزش‌ترین کسب‌ و کارهای آنلاین در 50 کشور معرفی شده بودند؛ اما افرادی نمی‌توانستند تصور کنند که ممکن است کسب و کاری در حوزه تجارت الکترونیک در ایران وجود داشته باشد که به این اندازه ارزشمند باشد. در واقع ‌بین مردم این آمادگی وجود نداشت.





 از دید عموم هنوز یک مغازه فیزیکی در یکی از بازارهای تهران با‌ ارزش‌تر از خیلی از کسب‌ و کارهای آنلاین است. حتی ممکن است بسیاری فکر کنند دیجی‌کالا را یک کارمند در زمان آزاد بعدازظهر خود اداره می‌کند و نمی‌دانند که در حدود 450 نفر در این شرکت کار می‌کنند. شوک وارد‌شده در رابطه با ارزش کسب و کار آنلاین در ایران بسیار طبیعی است؛ اما افراد بسیاری به اکونومیست برای ارائه این ارقام اعتراض کردند و معتقد بودند این ارقام اشتباه است. اکونومیست هم در پاسخ به این اعتراضات اعلام کرد که این مساله را بررسی مجدد می‌کند و از اعتراض‌کنندگان درخواست کرد مدارک ادعای خود را برای اکونومیست بفرستند یا اگر اطلاعات لازم کسب و کاری را در اختیار دارند که می‌تواند جزو سه شرکت برتر در حوزه کسب و کار آنلاین باشد برای آنها بفرستند. بر اساس اطلاعات دریافت‌شده، اکونومیست ارزیابی ارزش انجام داد. این ارزیابی ارزش هم بر اساس موارد مشابه منطقه‌ای در کشورهای همسایه مثل ترکیه، هند و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بود. موارد مشابه هم شامل کسب و کارهای مشابه دیجی‌کالا در این مناطق است. در نهایت اکونومیست ارزشی بیش از 150 میلیون دلار پیشین برای دیجی‌کالا تعیین کرد که با درخواست ما رقم پیشین را اکونومیست تغییر نداد. به عنوان مثال، هپسی‌بورادا فروشگاه آنلاینی در ترکیه است که حدود نصف بازدید روزانه دیجی‌کالا را دارد. ارزش هپسی‌بورادا یک میلیارد دلار تعیین شده است. البته این بدان معنی نیست که دیجی‌کالا دو برابر هپسی‌بورادا ارزش دارد، اما یکی از عوامل موثر در ارزش‌گذاری است.


منبع : tejarat.donya-e-eqtesad.com
Economist Magazine -13 December 2014




حسین زینی وند

 مبدع و  مجری کارگاه های عملی  تاجر الکترونیک در کشور 


تلفن  :  88720879 الی 81 

موبایل  09121870651


Email :Hosein.zeinivand@gmail.com

صفحه رسمی فیسبوک  تاجر الکترونیک
                               
http://www.imd.gov.in/images/facebook1.gif

جهت آشنایی بیشتر با مباحث تاجر الکترونیک لطفا روی لینک  یا عکس زیر کلیک کنید 









:: مرتبط با: مقاله تجارت الکترونیک ,
:: برچسب‌ها: استارت‌آپ های ایران , حسین زینی وند تاجر الکترونیک , ارزش واقعی دیجی کالا , نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی , خبرگان تجارت الکترونیک ایران , آموزش تجارت الکترونیک ,
:: لینک های مرتبط: صفحه رسمی تاجر الکترونیک در فیس بوک ,