آموزش تجارت الکترونیک - مهندسی ارزش از طریق تجارت الکترونیکی و تاسیس شرکت های تجارت الکترونیک تابع شرکت های فعال موجود
 
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

Instagram
   

مشاوره ، طراحی و اجرای مدل تجارت الکترونیکی کسب کار شرکت ها توسط تاجر الکترونیک

مطالعه این بخش می تواند جهت  ایجاد یک نگرش جامع در محیط های کاری  و القاء آن در توسعه و گسترش و حفظ تداوم فعالیت  کاری شما برای مدیران شرکت های که در آن مشغول به فعالیت می باشید یک ضرورت متناسب با نیاز فعلی شرکت شما و شرایط اقتصادی کشور و عصر حاضر فوق‌العاده اثر بخش باشد . 


قبل از بیان هر مطلبی ذکر این موضوع ضرورت دارد که نگارش این متن در روز سه شنبه  15 مهر ماه هزار سیصد و نود و سه  2014 07 October  می باشد،  در دو ماه گذشته قبل از این تاریخ چهار شرکت بزرگ و مطرح کشور در زمینه های لبنیات ، مواد غذایی ، و لوازم خانگی و مشتقات نفت و پتروشیمی چه از طریق مدیران ارشد شرکت و یا هیات مدیره اینجانب را دعوت و جالبتر اینکه این شرکت ها تفکر راه اندازی شرکت هایی مستقل در زیر مجموعه هلدینگ ها و شرکت های مادر با موضوعیت فعالیت خود در زمینه تجارت الکترونیکی را داشته و به نوعی ضرورت یک شرکت زیر مجموعه تجارت الکترونیکی برای گسترش و حضور موثر تر در بازار رقابت داخلی و صادرات را کاملا احساس نموده و در اندیشه راه اندازی این مهم می باشند . 

خوب طبیعی است با گسترش  روز افزون فن اوری اطلاعات و ضریب نفوذ کاربران اینترنت و دسترسی آسان به اطلاعات ، کالا و خدمات شرکت ها به خصوص  از بستر  تکنولوژی های همراه تعلل در ورود به این بازار نه تنها فعالیت انها را نسبت به رقبای داخلی و خارجی فعال در شبکه جهانی وب ضعیف تر و نحیف تر می نماید چه بسا تداوم فعالیت انهایی که نسبت به تغییر بنیادی توسعه تجاری فعالیت تحت وب به خطر بیندازد و حکایت  دقیقا " مانند حکایت مثال قدیمی عاقبت نقد فروشی و عاقبت نسیه فروشی چند دهه قبل شود یعنی حکایت تجار وشرکت های موفق در زمینه فروش تحت تکنولوژی های تحت وب یعنی بقا و عدم تغییر در این مسیر یعنی به نوعی فنا  می باشد . اما در این مورد چاره کار چیست ؟ 


همانگونه در تیتیر این بحث عنوان شد معماری مجدد شرکت ها می بایست بر اساس مهندسی ارزش بر پایه تجارت الکترونیکی صورت بپذیرد این بدان معنا هست  تداوم چرخه تولید کالا و خدمات در هر بخش  سازمان و شرکت فقط و فقط وابسته به بخش فروش و بازرگانی شرکت می باشد و این بخش باید تدریجا" از شیوه و ساختار سنتی به شیوه هوشمند مبدل گردد و این  فرایند این تبدیل نیز می بایست کاملا"  سنجید و تدریجی بر اساس دانش و کاملا" ارگانیک باشد  اما چگونه؟ 


این چیستی و چگونگی کار است که در طی چند ماه گذشته این مدیران و در اینده نزدیک این زنگ خطر برای سایر مدیران به صدا در می اید و در این میان این شرکت ها به دو مسیر بر می خورند یا مسیر اشتباه توسط افراد غیر متخصص و یا در مسیر درست توسط افراد متخصص و خبره و با تجربه در این زمینه . 

اگر بخواهیم یک اشاره مختصری به خود معنی مهندسی ارزش داشته باشیم شرکت ها دائما در حال تدبیر در بخش های تحقیق و توسعه R&D بخش CRM وQC  و سایر بخش های مهم در فرایند توسعه تولید و فروش خود هستند استفاده و بکار گیری متخصص هایی در زمینه های فوق با دانش روز برای توسعه و گسترش و حفظ بقا و تمام این تصمیمات استراتژیک و اینده ساز برا اساس دید فرایند ی که نتیجه مطلوب را داشته باشد با نگرش حداقل هزینه ، حداکثر کیفیت و بالاترین فروش می باشد و دائم اضافات و ضایعات و حاشیه های کار حذف گردد و مسیر در جهت رفتار و سلیقه مشتری برا اساس دانش  ها مختلف روانشناسی بازار ، مسائل کمی و کیفی و ارزشی حفظ گردد در مجموع بکار گیری این روش های سیستماتیک  به نوعی مستقیم در تعالی سازمانی و پویایی مهندسی ارزش می باشد و شتاب مهندسی ارزش در یک دهه گذشته روز بروز بیشتر و در چرخه حیات شرکت استخدام و کارافرینی  نفش اصلی را ایفا می نماید و چگونگی خلق این ارزش نیز بر مبنای نیروی متخصص انسانی می باشد یعنی منابع انسانی متخصص حیاتی ترین نقش را در این بخش دارد بدین معنی اگر شما جزء ان دسته از نیرو های متخصص در این حوزه ها می باشید برای شرکت ها و سازمان بالاترین ارزش را خواهید داشت  .
 
 اما در شرایط توسعه تکنولوژی های نو ارتباطی برای آن دسته از شرکت ها که هنوز باور این را ندارند یقین داشته باشند سایه سنگین رقابت و تحمیل هزینه های آن روی آنها خیمه زده اما با مهندسی مجدد ارزش بر مبنای تجارت الکترونیکی این سایه به بارش زایش جوانه ها و پویایی خواهد رسید .

حال مرحه اجرایی ورود به دنیایی تجارت الکترونیکی چست که به نظر اینجانب به صورت پیشنیاز این موارد حتما مد نظر مدیران و صاحبان شرکت ها و کسب و کار ها قرار گیرد :

1- در مرحله اول می بایست اطلاعات دقیق و سنجیده و به نوعی داده ها کاری در فضای بازار واقعی و بازار تحت وب چه داخلی و چه خارجی جمع آوری و تحلیل گردد 

2- در مرحله دوم باید مدل کاری و کسب وکار شرکت و یا سازمان برا اساس واقعیت بازار توسط افراد متخصص در این بخش و یا به نوعی طراحان این طرح ترسیم و نقشه راه کاملا فاز بندی و مشخص گردد .

3- تعیین و تامین نیرو های متخصص دراین حوزه به خصوص به خصوص همچنان تاکید می نمایم به خصوص در تیم معماری مدل تجاری و طراحان زبده در بخش برنامه نویسی و دیتا بیس و همچنین گرافیست های قوی در طرح ظاهر مدل و متخصصین امنیت و شبکه به صورت دقیق و سنجیده گزینش شود . به نظر اینجانب مگر چه ایرادی دارد یک شرکت با توان مالی قوی اولگوی توسعه و کاری خود را در راه اندازی فروش خود تحت وب را مانند سایتی مثل علی بابا یا ebay  قرار دهد با برنامه ریزی و گزینش نیروی متخصص این باور  در تحقق تعالی سیستم کسب و کار شرکت خود در ایران قابل اجرا  و شدنی می باشد .

4- در مرحله چهارم مرحله اجرایی و اجرا کردن و به نوعی شروع بر اساس برنامه زمان بندی و کار سنجی بر اساس سیاست های شرکت و گزارش گیری در هر مرحله  پیشرفت و یا اسیب شناسی و رفع برنامه های عقب افتاده از فاز زمان بندی با توجه به چشم انداز  و نقشه راه توسعه تجارت الکترونیکی  در کسب سود و رسیدن به نقطه  مطلوب از وضعیت موجود شرکت می باشد. 

عزیزان برای توسعه مستقل تجارت الکترونیکی شرکت اگر شما دارای یک تیم برنامه نویسی مستقل در شرکت و سازمان خود حالا تحت عنوان مستخدم و یا شرکت  برنامه نویس  صدر درصد در خدمت این کار با قرارداد حقوقی بلند مدت حتی برای یک دقیقه وقفه در توقف فعالیت کاری وب سایت تجاری شما هم بهانه ای نباشد،  حیاتی می باشد .

یعنی شما  باید این تصور را داشته باشید که کار شما یک فرودگاه فعال است و هر لحظه برج مراقبت پرسنل مهندس پرواز و خلبانان کوتاهی هر بخش می تواند اثار بسیار زیان باری برای سازمان ما داشته باشد.  در واقع هماهنگی این بخش های متخصص مانند نظم چرخ دنده های یک ساعت یا اجزاء یک موتور  ضامن بقا و سلامت کاری ما می باشد. 

 اگر جای دوری نرویم سایت های فروش موفق داخلی ایران  نمونه ای بارز از این  هماهنگی در بخش های طراحی و دیتا بیس و امنیت و  اجرای مستر مدل کاری و ارتباط با مشتریان می باشد که مرحله به مرحله طی کار در این سایت ها زیر نظر متخصصین هر بخش می باشد حتی بدون لحظه ای توقف . 

 سایت هایی مانند امازون نیز همین قائده پیروی کرده اند ، پس مهندسی ارزش در حوزه تجارت الکترونیکی یک واقعیت غیر قابل انکار می باشد منتهی مراتب با برنامه ریزی و در اختیار داشتن تیم و سرپرستان متخصص در هر بخش . در نتیجه اگر تصمیم در راه اندازی مدل کاری خود بر اساس تجارت الکترونیکی اگر تیم متخصص اجرایی فنی پشتبانی از برنامه نویس تا امنیت و دیتا بیس تا تیم متخصص بازار یابی و فروش و ارتباط با مشتریان و نمایندگان و چرخه تامین کالا و .... را ندارید یا این تیم ناقص می باشد یقینا" در این مسیر با شکست و یا مشکلات اساسی بر خورد خواهید کرد . تجارت الکترونیکی یعنی اول دسترسی به تمام اجزاء نیروی متخصص در هر بخش کاری آنلاین شرکت و دوم فروش و چرخه واقعی کار و هماهنگی این بخش ها با هم  از این بستر . 

در پایان ضمن تشکر از حوصله ای که در این بخش به خرج داده و این متون را مطالعه نمودید عزیزان  از طریق ایمیل و صفحه تاجر الکترونیکی اگر سوال و یا نظر و ابهامی در این خصوص  دارید مرقوم بفرمائید  پاسخگوی عزیزان هستم . 
 
 
حسین زینی وند 

تاجر الکترونیکی 

مشاوره راه اندازی سیستم های تجارت الکترونیکی شرکت ها 


تلفن  :  88720879 الی 81 

09121870651
وایبر

Email :Hosein.zeinivand@gmail.com

صفحه فیس تاجر الکترونیک
                               
http://www.imd.gov.in/images/facebook1.gif
جهت آشنایی بیشتر با مباحث تاجر الکترونیک لطفا روی لینک زیر کلیک کنید 


 
 
 



:: مرتبط با: آموزش تجارت الکترونیک ,
:: برچسب‌ها: راه اندازی سیستم های تجارت الکترونیکی , تجارت الکترونیکی , مهندسی ارزش از طریق تجارت الکترونیکی , مهندسی ارزش , تاسیس شرکت تجارت الکترونیک , تاجر الکترونیک , حسین زینی وند ,
:: لینک های مرتبط: صفحه تاجر الکترونیک در فیس بوک ,