آموزش تجارت الکترونیک - موفقیت در بازار تجارت الکترونیکی با زیر نظر داشتن رقیب تجاری
 
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

Instagram
   

مشاوره ، طراحی و اجرای مدل تجارت الکترونیکی کسب کار شرکت ها توسط تاجر الکترونیک


از اینکه خداوند قدرت تمرکز و قلم مرا گاها" به لطف خود و  شوق مرحمت شما  قوت می بخشد و تواما " به اینجانب از این بابت منت دارد ابتدا شکر پروردگار را داشته و  سعی می کنم با این دید که عزیزان و سروران مطالب بنده رو استفاده نموده و در نهایت استقبال از این تجارب  استفاده می کنند  و این رسالت و دِین بزرگی  است که پروردگار نصیب اینجانب کرده که شاگرد دوستانی باشم  که به اینجانب تا کنون اعتبار بخشیده  و ماهیت و وجود  تاجر الکترونیک را به معنای واقعی اعتبار  و اعتلاء بخشیده اند. 

  
با این خلاصه توضیح  این موضوع را صادقانه  عرض کنم در دنیای نوین  به خصوص با رویکرد کسب و کار هوشمند و آنلاینی  که  دائما " معنی و سبک کارآن  تغییر نموده  و نو آوری و سرعت در تغییرات تکنولوژی است که مسیر و جهت آن و سرنوشت انسان ها را تحت تاثیر مستقیم خود قرار داده  این دیگر معنی ندارد که هر لحظه بگوئیم ما بلدیم ! همواره باید بگوئیم ما باید بیاموزیم که بلد شوئیم و در این مسیر جاری و ساری باشیم .  مقصود و روی صحبت بنده در این مقاله همین عکس ذیل است یک تصویر است اما سال ها یی نه چندان دور اما مسیری فوق العاده طولانی از تجارت نوین . 


در هر صورت  به عکس بالا به دقت  نگاه کنید ، حول محور عرض بنده در خصوص تفسیر و تعبیر همین عکس می باشد که به اندازه دنیای تجارت معنا دارد و سرنوشت تجاری و اقتصادی دنیا و ما  متاثر از همین تصویر است .  سپس  راهکارها و رهنمود های لازم را  عرض می کنم  و در نهایت  یه مثال ملموس و عینی و قابل اثبات  می زنم که میدانم از این به بعد بعد از خواندن این مقاله همه آنهایی که کسب و کاری دارید و کنجکاوید  می روید رقیب کاری خود یا افراد موفق را تحلیل و تجزیه و مانیتور می کنید و این به  نوعی برای شما معنای جنگ سرد در تجارت دنیای اطلاعات روشن می گردد   





 در اوایل دهه 90 به نوعی نسل های ابتدایی سایت های طراحی شده در شبکه وب به صورت سایت های انعطاف نا پذیر به قولی استاتیک  و بیشتر فقط جنبه یک  صفحه اینترنتی یا یک  E-Brochures رو داشت که در تقسیم چرخه ماهیت وب سایت ها این دوران را می توان به دوران Neanderthal عصر وب سایت ها تشبیه کرد  . متاسفانه از آن سال تا کنون هنوز بسیاری از سایت های ایرانی همان در زمان  نئاندرتال مانده اند و حکایت داشتن یک وب سایت برای خیلی از سازمان و شرکت ها مانند اشتن یک کامپوتر خانگی در دهه های هفتاد و هشتاد بود که فقط جنبه تشریفاتی داشت وکمتر کسی از کاربری تجاری و قابلیت های ان استفاده می کرد . علت عدم پیشرفت سایت های ایرانی به دلیل ضعف آگاهی و عدم نظارتی صنفی و و فنی قانون مند  است  هر چند بسیاری از شرکت ها و افراد نیز در ایران با این تحولات و پیشرفت ها همگام بوده اند .  در اواخر دهه نود و در آستانه قرن 21 میلادی با تکوین و تدوین قوانین سازمان www.w3.org به عنوان  یک سازمان استاندارد گذار بین شبکه اینتر نت جهانی و وب سایت ها شکل و ساختاری منظم بر فضای وب سایت های دنیا  شکل گرفت و یکی از مهمترین نماد های رشد این بخش تولد  پدیده ای به نام سئو یا  SEO  بود که هنوز از ان موقع تا کنون حتی بسیاری از افراد دارنده کسب و کار انلاین با این موضوع ابتدایی و مهم  اشنایی ندارند سئو مخفف Search engine optimization  است که عزیزانی که اطلاعی در این مورد ندارند می توانند مباحث آن را براحتی  از مراجع اینتر نت فارسی یا انگلیسی مطالعه فرمایند . در سئو این کلمات و ساختار محتوای جملات از این کلمات هستند که سرنوشت تجاری یک سازمان را رقم می زنند . 

 

خوب در این بازار در دهه اول سال دو هزار سئو عامل رقابتی بسیار خوبی و تاثیر گذاری بود البته رعایت عوامل فنی چون اصول استاندارد طراحی سایت توسط طراح سایت  و اینکه ما یک سایت استاندارد داشته باشیم  و تبادل لینک های ما  چه باشند مهم بود ولی جکایت سئو مهم بود و همچنان نیز سئو دارای اهمیت می باشد  و تا زمانی که کلمه در دنیا وجود دارد خواهد بود .این رعایت اصول سئو در این دوران  کفایت می کرد و لازم هم بود و از این تکنیک  مشتری و  ترافیک برای سایت ما دایرکت می شد یا مراجعه می کرد،اما کم کم نقش سئو  در جذب مخاطب و مشتری کم شد اما  از بین نرفت و عصر سوشیال سایت ها  آغاز گردید  و در کمترین زمان یعنی با فاصله نه چندان زیاد  نقش آفرین شدند . آمدند از فیس بوک تا تیوتر تا گوگل پلاس و لینکدین و  بسیاری از وبلاگ ها  و تکنولوژی های WEB2 , WEB3  که شدیدا جذب مخاطب و بالا بردن مشتری سایت را تحت تاثیر قرار دادند  و این تغیرات سونامی شدیدی در این بازار ایجاد نمودند  و سایت های اجتماعی اثر بخشی  معجزه آی آسای  خود را ثابت  و ابزار مهم و مکمل کار تجارت در تمام دنیا شد   

اما عزیزان به دقت به این موضوع توجه کنید و این قضیه بسیار  مهم است ، حتی فرا تر از تصور من و شما به حدی که این مسئله در دنیای امروز سرنوشت ملت ها را رقم می زند ، چرا که در هر عصری نوع طبقات اجتماعی حاصل از ابزار و جایگاه اقتصادی هر کشور و ملتی بوده و بیشتر مکاتب اقتصادی از ایسم های مختلف متاثر از آن بوده در دنیای امروز همان تغییرات ناشی از همین ابزار و طبقه بندی ناشی از این جایگاه می باشد در واقع  یک جنگ واقعی ،یک جنگ سرد از پشت رقیب را انالیز کردن چون تمام این مسیر را باید ما طی کنیم  و رقبا نیز همین رویه را در پیش دارند . 
  فکر کنید همه کسایی که فعال هستند تمام این موارد از سئو و فعالیت در سایت های اجتمای تبادل لینک  میل مارکت و علی هذا این مراحل تداوم فعالیت ما و حضور ما در بازار عصر حاضر است دو راه داریم یا اینکه این بازار را ببوسیم و برویم دنبال سهم کوچک بازار سنتی  و راه دوم و منطقی اینکه ما این مراحل را یاد بگیریم و در این نبرد بازار هر کز کم نیاوریم و مبارزه کنیم .دراین فضا به حدی ابزار های قوی وجود دارد دلیل بر خالی کردن صحنه برای رقیب وجود ندارد دوستان استراتژی رقابتی رمز موفقیت و تولید ثروت شماست  


یعنی تصور کنید ما تمام تکنیک های سئو و وب مارکت و انلاین مارکت و ساختار سنتی تجارت و علی هذا را که بدانیم تازه باید بیایم سر خانه اول و این را بیا موزیم CWS  یا COMPETITVE WEB STRATGY که از آن به عنوان استراتژی رقابتی تحت شبکه نام میبریم . این مورد بسیار مهم هست یک تعریف تئوریکال نیست بلکه یک مجموعه فرایند تکنیکی برای حفظ موقعیت ماست . 
 حالا چکار کنیم ؟! 
 من عرض میکنم اول که شکر خدا را کنیم  در هر حالت  و بعد ببینید با چه ابزار هایی این کار را کنیم که به نظر من  ابزار های مانیتورینگ بسیارند اما بهتر انهایی هستند که نشان بدهد عوامل مهم مثل کلمات کلیدی بیزنس رقیب تجاری  ما چیست از چه کلمات و توضیحاتی در سایت خود استفاده کرده و چگونه مشتری جذب می نماید و  به عنوان مگنت برای جذب مشتری دارد از چه  کلماتی و تگ هایی استفاده می کند؟
 و این کلمات جادویی را  در کجای سایت خود و در چه مواردی بکار برده  ؟  از چه سیستم سرور و امکانات فنی  استفاده می کند ؟ کم سرعت یا پر سرعت  نوع تکنولوژی مورد استفاده چیست ؟ 
چه تعداد تبادل لینک و با چه سایت هایی  تبادل لینک کرده و بیشتر در کدام یک از  سایت های اجتماعی بیشتر فعالیت می کند ؟
 ما دائما باید از استراتژی  سایت ها و شرکت های رقیب  بدین روش مطلع شومیم و این همان جنگ سرد در تجارت الکترونیک است . این مقاله به نظر دوستان و حتی خودم   از بهترین مقالات بنده هست خیلی تحقیق نمودم تا ابزاری ساده و مطالبی سبک برای شما ارائه کنم . اما مثال واقعی و ملموس شما تصور کنید کتاب فروشی و انتشارات دارید حالا این رقیب شما فدک بوک است از این ابزار موارد و با استفاده از ابزار می خواهید این شرکت را تحلیل کنید  و درک کلی این بیزنس را کنید و بعد به سراغ کیس ها و موارد خود بروید ببینید انها چگونه جدب مشتری می کنند و عامل رقابتی شما از نظر قوت و ضعف کجاست ؟

عزیزان من این موارد حاصل تحقیق و تجارب و مطالعات فراوان و  عطف و ربط بین تجارب و دانش های مختلف توسط اینجانب چه بسا با زحمات زیاد می باشد که رایگان در اختیار شما قرار می گیرد ، و برای شما  یک راهکار کاربردی می شود و کاملا هم تولیدی و ساخت فکراست و یقین دارم با فکر شما هم تلفیق شود اثر هم افزایی آن چندین برابر می گردد این قابلیت دانش و انتقال دانش است که در تجارت و کسب و کار های کوچک و بزرگ شما تزریق شده و شما  پی می برید که واقعا دست آورد های  تاجر الکترونیک می تواند تاثیری شگرف بر کسب و کار شما داشته باشد . 
این مراحل هوشمندی تجارت هست اما در این کار باید صد درصد اخلاق کار رعایت کنیم  همچنان توصیه من بر اخلاق هست چرا که  استراتژی تجاری جدید شما به هنگام تغییر استراتژی و محتوای تجاری رقبای شما  نمی باشند بلکه محتوای پاک و جدید  می باشد که با این رویه ما به سمت ترقی کاری و تولید ثروت سیر می کنیم . قلبا همه شما را دوست دارم  خواهش دارم  این مطلب را از طریق اشتراک بگذارید 

جهت تفهیم و درک مطالب فوق لطفا" اینجا  و یا روی عکس ذیل کلیک کنید

click.gif


حسین زینی وند 

تاجر الکترونیک 

مدرس دوره های تخصصی تجارت الکترونیک 

مجری پرورژه های ملی و بین المللی 

تجارت الکترونیک در کشور 

کانال تلگرام ما 

تلگرام سرویسی در ابهام

تلفن  :  88720880    

Email :Hosein.zeinivand@gmail.com

 09121870651

 صفحه اینستاگرام 

Image result for instagram.
صفحه فیسبوک  تاجر الکترونیک
                               

جهت آشنایی بیشتر با مباحث تاجر الکترونیک لطفا روی عکس زیر کلیک کنید 



:: مرتبط با: آموزش تجارت الکترونیک ,
:: برچسب‌ها: بازار تجارت الکترونیکی , همایش ملی تجارت الکترونیک , تجارت الکترونیک , وب سایت تجارت الکترونیک , حسین زینی وند , آموزش سئو توسط حسین زینی وند , مقاله تجارت الکترونیک ,