آموزش تجارت الکترونیک - روش های بازاریابی اپلیکیشن های تجارت الکترونیکی تحت اندروید و IOS
 
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

Instagram
   

مشاوره ، طراحی و اجرای مدل تجارت الکترونیکی کسب کار شرکت ها توسط تاجر الکترونیک

بعضی اوقات این سوال در کارگاه ها و یا همایش ها از طرف شرکت کنندگان محترم مطرح می گردد که چرا بیشترین رویکرد مباحث و مدل های تجارت الکترونیکی که اینجانب مطرح می کنم  حول محور موبایل و اپلیکیشن است و در خصوص حوزه تجارت الکترونیکی یا وب مارکتینگ  کمتر مباحث حول محور موترو های جستجو وب سایت است  ! خوب پاسخ به این سوال بسیار روشن هست و علت آن توسعه موبایل های انلاین و دسترسی کاربران به اینترنت از طریق موبایل به شبکه جهانی وب است و اگر به امار های ضریب نفوذ موبایل های انلاین و روشن بیندازیم می بینیم که رفته رفته بیشتر مخاطبان اینترنت افرادی هستند که با موبایل به شبکه نت درسترسی دارند و خدمات خود را از سفارش ها و خرید های مختلف گرفته تا پرداخت ها و مراودات بانکی معمولا با موبایل انجام می دهند خوب این مواردی رو که عنوان کردم مربوط به بازار اروپا و امریکا نیست بلکه مباحث مربوط به این پست مربوط به بازار اینترنت و کاربران ایرانی می باشد  و علت آن دسترسی کاربران عام هست که تا چند سال پیش حتی دسترسی به اینترنت آنها از طریق کامپیوتر های میزی به بندرت بنا به ضرورت انجام میشد اما به عنوان یک نمونه روشن اکثر کاربران در دسترسی های اسان خدمات مانند تاکسی تلفنی های اینترنتی عمدا از نت و موبایل برای خرید این خدمات در شهر بیش از ده میلیونی تهران استفاده می کنند . خوب این شاره برای بازار ایران بود اما در تجارت و کسب و کار اینترنتی و حتی رفتار کاربران در ایران در خرید کالا و خدمات همیشه در کشور ما تحت تاثیر و تابع  نحوه استفاده از خدمات و رفتار کاربران امریکا و کانادا و کشورهای توسعه یافته اروپایی بوده و نگاهی هم به سایت های برتر دنیا اگر بیندازیم از قبیل گوگل و فیس بوک و تیوتر و اینستاگرام براحتی برای ملموس است که خدمات این شرکت ها و سرویس دهندگان بزرگ اینترنت دیگر تحت وب نیست و نگاهی به دقت به گوشی خود کنیم می بینیم بسیاری از این اپلیکیشن های این شرکت ها و وب سایت ها حتی به صورت پیش فرض روی گوشی های پرطرفدار دنیا برای ایجاد و سهولت درسترسی روی گوشی ما نصب شده و چه بسا بدون انتخاب ما از انها استفاده می کنیم .  در این مورد بهتر هست به دقت نگاهی به عکس زیر کنیم . 


روش های  بازاریابی اپلیکیشن های موبایل...  توضیحات در لینک زیر 
http://iecg.ir/post/210

خوب تا اینجا همانگونه که در مباحث قبلی هم اشاره شده بود به ضرورت استفاده و نحوه رفتار کاربران در استفاده از این اپلیکیشن ها صحبت شد . خوب فرض رو بر این بگذاریم که ما هم اکنون اپلیکیشن تجارت الکترونیکی ما طراحی شده و اماده به کار می باشد اما مهمترین بحث ما این هست که چگونه خود این اپلیکیشن را توسعه و بازاریابی کنیم . به نظر من خود بازاریابی و توسعه این اپلیکیشن حق تقدم به کالا و محصولات مد نظر ما را دارد که قرار است از این طرق به فروش برسد . در اینجا ما دو مبحث داریم یکی بازاریابی خود اپلیکیشن دوم بازاریابی محصول ازطریق این اپلیکیشن . از یک طرف شاهد این هستیم بیشتر کاربران از وب به سمت اپ ها در حال تغییر و به عبارتی در حال مهارت هستند . از طرفی دسترسی به موتورهای جستجو برای در دسترس قرار دادن اپلیکیشن کسب و کار ما برای کابران از طریق کامپیوترهای میزی و یا لپ تاپ میسر نیست چون نصب دسترسی این اپ ها فقط برای سیستم های های تحت اندروید یا آی او اس هستند فقط در جستجوی گوگل در گوشی ها موبایل که با مرور گر های تحت موبایل جستجو می گردد به آنها پیشنهاد می گردد  و مهمتر اگر بخواهیم در اپ استور ها مانند اول مارکت یا کافه بازارا و یا گوگل استور در دسترس قرار دهیم خوب بازار رقابت در این دسته کسب و کار ها فوق العاده رقابت فشرده را دارد و مواردی از این قبیل . خوب چاره کار چیست ؟  به عنوان راهکار برای نفوذ این اپلیکیشن ها من چند مورد رو پیشنهاد می کنم 

اول : اولا که به دیتا بیش سایت خود مراجعه کنید و خروجی کاربران یا مشتریان خود را استخراج کنید پیشنهاد می کنم این خروجی را در اکسل پیاده سازی کنید و بسته به طبقه بندی سن ، جنس ، شهر ، تحصیلات  آنها را از طریق امکانات پیوت تیبل اکسل دسته بندی کرده . فراموش نکنید شما در وب سایتی که قبلا داشته باید این موارد را  در دیتا بیس خود پیاده سازی می کردید . توجه کنید  مورد  این بند مختص کسب و کار هایی هستند که قبلا سایت داشته و شامل افرادی که تازه قصد راه اندازی وب و  یا پ و یا موازی هر دو هستند را نمی شود ممکن است سایت ما ده هزار کاربر ثبت نامی شده دارد حالا چگونه اپ خود را در اختیار انها قرار دهیم . 

بعد از طبقه بندی طبعا این افراد هم دارای شماره موبایل هستند و هم دارای ایمیل هستند منتهی مراتب اینجا به نظر بنده اولویت بر شماره موبایل و SMS MARKETING  هست . چرا ؟ چون که براحتی با توجه به طبقه بندی سن و جنسیت و منطقه زندگی و داشتن سابقه خرید و رفتار مشتری براحتی طبقه بندی کرده و بنا به فراخور سلیقه هر طبقه یک اس ام اس با لینک دانلود اپ خود را برای نصب روی موبایل برای کابران فرستاده و توجه کنیم که دانلود این اپ هم برای اطمینان بیشتر از روی سایت خود ما صورت گیرد تا اعتماد سازی صورت بپذیرد اینجا هر طبقه و اشخاص بنا به توضیحات و شرح خدمات براحتی اپ را از لینک موجود در اس ام اس نصب می کنند . 

دوم : تبلیغات محیطی حتی بنری در بزرگراه ها و متروها و مجامع عمومی بسته به جایگاه و جامعه هدف ما فوق العاده تاثیر گذار است فراموش نکنید هدف ما توسعه نرم افزار اپ تجاری خود در فرود یا نشاندن در موبایل افراد مختلف است یعنی هر اپ ما یعنی ایجاد بالقوه یک تراکنش مشتری به نفع ما . 

سوم : انتشار لینک اپ خود در شبکه های اجتماعی با رویکرد بازاریابی ویروسی . منتهی مراتب حتما باید در این مورد مزایا و تسهیلاتی مانند تخفیف در نظر داشته باشد . تا کنون به این موضوع دقت کرده اید که چرا فلان تاکسی اینترنتی پیشنهاد می کند لینک خود را در اختیار یا گروه های تلگرامی خود قرار دهید و به ازای هر ثبت نام کاربر یک سفر رایگان بگیرید ؟! این موضوع شدیدا ضریب نفوذ اپ ما را در نصب زیاد کرده و کاربران فعلی ما بازاریابان شبکه های اجتماعی ما می گردند . 

چهارم : شناخت  و ایجاد طبقه صحیح در اپ استور ها مانند کافه بازار و دیگر اپ استور ها در دسترسی اسان و باز پیشنهاد تخفیف در خرید از نصب این اپلیکیشن ها و یا قیمت کمتر خدمات و کالا از طریق خرید از این نرم افزار ها مثلا من در کافه بازار عنوان کنم که اگر اپلیکیشن خرید بلیط ما را نصب کنید از هتل های کیش تا  تاریخ یا تعدادی خرید معین تا سقف متعادلی تخفیف دارید و یا جوایز و قرعه کشی ها متنوع . شوخی نیست یک اپلیکیشن در خیابان ها و بیلبوردها تاریخ معکوس می زند و یک دستگاه پورشه برای نصب و خرید در یک بازه زمانی پیشنهاد می کند و حتی اعلام برنده .  تا کنون فکر این را کرده ایم که چرا ؟ خوب طبیعی هست این مجموعه ها امار میزان تراکنش تهران را در خرید مثلا کارت های تلفنی و پرداخت قبوض اب برق را در کلان شهر تهران را دارند و با داشتن این نرخ ها و مبلغ ها و محاسبه این حساب را می کنند که در تهران دسترسی به این بازار هدف را دارند و قرار دادن یک پورشه زیاد بار هزینه تبلیغاتی نداشته و هزینه دخل خرج ان در نصب سه میلیون کاربر براحتی در می اید این مورد در اپ استورها که اپ لیکیشن کسب و کارها را منتشر می کنند نیز صدق می کند . 

دنیای تجارت الکترونیکی امروز دنیای تجارت الکترونیکی از طریق اپلیکیشن ها موبایل هست که در مقاله بعدی برتری این تجارت را نسبت به وب سایت برای شما تشریح می کنم و شوخی نیست که اقای مهران مدیری محبوب ترین طنز پرداز تاریخ طنز رسانه ای ایران در برنامه های خود مکررا از اول مارکت تبلیغ و در چند شب با راحت ترین روش پرداخت یعنی فروش از طریق اعتبار موبایل ها و شارژ  هزینه از طریق صورت حساب های موبایل ثابت خدمات این شرکت یعنی اول مارکت را می فروشد نحوه شناخت بازار هدف و بازاریابی این کسب و کار را براحتی توسعه و منافع عالی برای این مجموعه کسب می کند مضاف بر اینکه کلیه مسیر تجارت و بازاریابی اپ و محصول نیز اصولی و قانونی می باشد و کوچکترین نارضایتی را نیز در بر ندارد شخصا تا کنون دوبار خرید محصول از ائل مارکت با رضایت نموده ام . منتظر مقالات بنده در خصوص موبایل مارکت باشید . شما اط طریق شماره تلفن ها و کانال های ارتباطی زیر  می توانید با اینجانب برای کارگاه ها و مشاوره و  همایش ها در ارتباط باشید . 




حسین زینی وند 

تاجر الکترونیک 

مجری پرورژه های ملی و بین المللی 

تجارت الکترونیک در کشور 

کانال تلگرام ما 

تلگرام سرویسی در ابهام

تلفن  :  88720880    

Email :Hosein.zeinivand@gmail.com

 09121870651

از صفحه اینستاگرام  تاجر الکترونیک دیدن کنید 

Image result for instagram.
صفحه فیسبوک  تاجر الکترونیک
                               

جهت آشنایی بیشتر با مباحث تاجر الکترونیک لطفا روی عکس زیر کلیک کنید 







:: مرتبط با: آموزش تجارت الکترونیک ,
:: برچسب‌ها: حسین زینی وند تاجر الکترونیک , اپلیکیشن اول مارکت , آکادمی تجارت الکترونیک ایران , آموزش تجارت الکترونیک , تجارت الکترونیک از طریق موبایل , چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم ؟ , اپلیکیشن تجارت الکترونیک تحت موبایل ,
:: لینک های مرتبط: سایت کسب و کار اینترنتی ,